gittanmagganochjohnnyisingapore.blogg.se

Gittan, Maggan och Johnny på utbytestermin i Singapore

Bali - Singapore. First day at NTU!

Publicerad 2015-01-08 17:07:28 i Allmänt,

Hejhopp!

Nu har vi lämnat vår semester med sol och bad på Bali och kom igår till Singapore dåraa! (Farmor, flygplatsen är precis så fin som du sa med massa blommor och växter!) Efter lite kaoz med taxin kom vi till Lakeshore Residence. Där jag och Simpa bor. Stort lägenhetskomplex, där vi delar en lägenhet med 4 svenska tjejer på tre sovrum. Jag och Simpa bor nu då finfint på våra dryga 10 kvadrat. Bilder inom kort. I övrigt är det fint! Pool på området och gym och vakter och passerkort och oj så fancy.

Orientation Day idag, första introduktionen och första gången på NTU, Nanyang Technological University. Kan inte säga att den första dagen är i närheten lik den intisarna får på JTH. Till vår besvikelse. Dom snackade om att man inte får lämna saker unattended för då kan någon sno dom, och sen vet jag inte så mycket mer. Kändes med andra ord inte så himla värt. Vi fick någon matgrejs efter och stod där och snackade med lite andra intisar, men inte så mycket mer än så. Är rätt besviken må jag säga. Men jag tvivlar inte på att detta blir bra, utan mer bara.. hade vart kul om det var något arrangerat. Typ en fetinginspark som massa internationella studenter i Jönköping får just nu. (GO HINT! hehe). Nä, men campus är FETT stort. Elin bor där med och vi fick kika in hos henne idag en sväng! Kul! Kommer sakna att inte vara var sekund med Maggan, men jag ska nog överleva.

Eftersom mormor bad om lite fina bilder från Bali muntrar vi upp detta inte helt skojiga inlägg med sådana!

Tack och hej!! //Gittan

Tanah Lot, ett tempel på Bali vi turistade vid sista dagen! SINNES VARMT..
 
Vi hyrde mopeder och körde dit. Jag körde, Maggan satt där bak. Och Johnny hade en egen, den lyxlirarn. Sjukaste trafiken ever kan tyckas, men vi löste det fint! (Tänkte på dig mormor, och tog det så lugnt jag bara kunde, inte ens du hade vart orolig om du såg mig).
 
Enda bilden jag lyckats ta idag. Här är några av våra roomies och Elin och Simon. Så fina så!
 
 

Kommentarer

Postat av: Ewa Holmberg (Gittans moster)

Publicerad 2015-01-09 22:37:33

Kul att läsa om era upplevelser! Ha det toppenbra nu!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela