gittanmagganochjohnnyisingapore.blogg.se

Gittan, Maggan och Johnny på utbytestermin i Singapore

Best weekend EVAH

Publicerad 2015-01-26 14:42:36 i Allmänt,

Hallå!
 
Jag har bannemej haft bästa helgen sen vi kom hit nu i helgen. Så bra!
 
Fredag - vi drog iväg till stan och träffade Maries kompis på en bar/restaurang på Orchard Road. Himla trevligt! Vi satt där och pratade lite och tog någon öl innan vi gick vidare till SAM - Singapore Art Museum. Det har vart Art Week här och nu var det en efterfest där som vi halkade in på. Kände att jag hade hamnat mitt bland massa kulturnissar och jag gillade det! Chilla runt där på museumet och dricka hyffsat billig öl och lyssna på bra livemusik, toppen! Vidare sen till ställe nummer tre. OHMYGOD vad jag gillade det. En uteservering på en bakgata med liveband även här och bara massa bord och ljusslingor i träden och massa folk. Så himla skönt att hitta ett ställe där högklackat och kortkort inte var förekommande (i allt för stor utsträckning iaf). SEN KOM FELICIA! Blev överlycklig när hon skrev att dom hade landat, och att hon inte kunde svika mig, utan hoppade in en taxi och joinade oss i någon timme! 
 
Lördag - fick träffa resten av gänget! WOHOO. Angie, Johanna, Sara och Olivia! Så vi (plus maggan och johnny och fellis) drog runt på Orchard Road, Little India, China Town och efter lite fix hemma åkte vi alla plus roomisarna här ut till Sentosa på Beach Party! Hade inga höga förväntningar när även här så var klädkoden: Dress sexy. Men allt blev himla bra! Vi åt en burgare på en restaurang på stranden och sen mötte vi upp en hel drös med internationella studenter på stranden och satt ett bra tag där och förfestade! Rackarns mysigt! Festen i sig var helt klart över förväntan, så jag var helnöjd trots att jag, Marie, Rebecka och Malin fick promenixa över till fastlandet på kvällskvisten för att taxisarna var fulla. 
 
Söndag - Felicia och Elin kom och joinade oss här hemma där vi mest chillade, låg vid poolen (fast vädret var ingen höjdare) och beställde hemleverans från Donken. Hallelujah! In till stan sen och skulle kolla på en berömd vattenshow vid Marina Bay Sands, efter lite kaos fick vi tillslut se den. Tilläggas bör att detta var tredje försöket som jag, Elin och Simon gjorde på att se showen under vår tid i Singapore. Den var allt fräsig så det var ju lyckat! Gick runt och kollade Marina Bay och Gardens by the Bay (megahotellet och fejkträden). Kul var även att Felicia visade oss den kändaste delen av bayen eftersom hon lyckats vara där innan oss.. Haha. Kvällen avslutades sen i Clark Quay där vi satte oss på Hooters och några åt. 
 
En rackarns bra helg i alla fall! Och det har jag känt av idag. Försov mig imorse och resten av dagen har inte varit någon höjdare. Men nu ska jag SOVA.
 
GODNATT!
 
Fredag:
Lördag:

 
 
Söndag:

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela