gittanmagganochjohnnyisingapore.blogg.se

Gittan, Maggan och Johnny på utbytestermin i Singapore

Det var en gång...

Publicerad 2015-01-06 15:19:12 i Allmänt,

...ett blogginlägg som skulle publicerats för flera dagar sen. Men på grund av krångligheter med wi-fi och att vi har fullt upp med att chilla hela dagarna då vi är på semester, så har det alltså inte blivit av tidigare. Förresten så har jag duschat i en dusch med färskvatten efter att detta skrevs så jag kan inte vara annat än nöjd.

Söndagen 4/1
Idag har det varit en bra dag. Solen sken massa timmar i sträck och vi hade det gött på stranden. Vi har lyckats få färg, Simon röd, Sofia brun och jag en väldigt svag blandning av båda. Förutom fötterna, dom har jag lyckats bränna totalt. Vår kravlista vad gäller boende har ändrats endel. Efter boendet i Kuta så var kraven på nästa boende att rummet ska vara fräscht(som i städat efter föregående gäst) och att krokar ska finnas. Nu har även färskvattendusch och AC tillkommit, då vi saknar det just nu. Men det går bra ändå, fast huden är konstant kletig och håret är som det är helt enkelt. Stranden ligger endast 10 meter från boendet och det är ju bra fantastiskt. Vi har hunnit med att gå ett varv runt ön också. Det tog en halv dag med några pauser. Som en stockholmare sa "går man långsamt tar det 2 timmar runt, jag gick på 1 timme och 20 minuter och då gick jag väldigt långsamt". Förstod inte riktigt logiken där, men antar att vi är sjukt långsamma. I övrigt så är Gili Trawangan en väldigt mysig ö där fordon ersatts med häst och vagn. 
Glad Sofia väntar på käk.

Här tippade en båt och Simon fick rycka in för att reda ut situationen. (OBS Simon är ur bild)
Chillar
Glad Sofia igen
/Maggan 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela