gittanmagganochjohnnyisingapore.blogg.se

Gittan, Maggan och Johnny på utbytestermin i Singapore

En rubrik

Publicerad 2015-01-17 10:32:57 i Allmänt,

Alltså det här med shoppingcenter. De finns nästan överallt och de är inte bara stora, de är gigantiska! Lagom när jag tror att jag har gått igenom hela så dyker en nya korridor upp med lika många affärer till. Sofia har tydligen varit i ett shoppingcenter varje dag sen vi kom hit, men igår bröts det som tur var. Bådar inte gått för stackars plånboken annars.
Campusområdet är så stort att det finns två busslinjer som enbart åker runt på området. Även byggnaderna är sjukt stora och det tog mig 25 minuter att hitta till rätt föreläsningssal en dag. Attans att jag har tappat bort min karta över campus. 
Förresten på tal om det här med djur, fick mig en chock när jag satt på toaletten förut. När jag drog i toapappret i pappershållaren på väggen så följde en jättestor insekt med och hamnade på mitt lår. Den var cirka 4 centimeter stor med långa ben och spröten. Kan erkänna att jag gav ifrån mig ett högt och inte så vackert skrik. Jag är egenntligen inte så rädd för kryp men det här var bara så otippat. Den hade alltså suttit där inne i pappershållaren och chillat. Själv gick jag tillbaka till mitt rum aningen skakis. 
Tycker att någon av dessa två männiksor ska bidra med ett inlägg nu.
/Maggan
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela