gittanmagganochjohnnyisingapore.blogg.se

Gittan, Maggan och Johnny på utbytestermin i Singapore

Midnight Fiesta

Publicerad 2015-01-22 16:02:55 i Allmänt,

Igårkväll var det midnight fiesta för hall 3. Jag och min finska roomate bestämde oss för att gå. Vid 22-tiden kom det tre bussar som körde oss till en slags matmarknad på andra sidan ön. Där blev vi rekommenderade olika rätter av localsen. Jag åt omelett med friterade ostron. Har aldrig ätit ostron tidigare och det var inte riktigt en favorit, slajmigt men okej.
Sen var det en nudelsoppa med något som liknade köttbullar i och kycklingvingar vid sidan av det. Efter ca en timme kom bussen tillbaka och skjutsa oss vidare till nästa ställe. Då var det dags för dessert. Sojamjölk i olika former, varm, kall, flytande och gelé med friterade brödpinnar. Till sist gick vi till ett fruktstånd och köpte durian, en sorts frukt som luktar väldigt illa men som tydligen är populär i singapore. Jag tog en bit och den smaka om möjligt värre än den luktade fast med inslag av sött. Var tvungen att skölja ner med vatten efteråt.
Vi var tillbaka på campus vi 03.30 ungefär. Hela kvällen gick alltså ut på att äta så mycket mat som möjligt och det var väldigt kul! Efter att ha sovit bort halva dagen idag så åkte jag Gittan och Johnny till Botanic Garden och där träffade vi på denna varelse.
På skolans tak för ett par dagar sen.
Hej då! 
/Maggan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela