gittanmagganochjohnnyisingapore.blogg.se

Gittan, Maggan och Johnny på utbytestermin i Singapore

Piggsvin

Publicerad 2015-01-11 10:03:00 i Allmänt,

En liten update om mitt boende. Jag bor i Hall of Residence 3 tillsammans med ca 600 andra studenter upppdelat i 4 byggnader. Jag har du ett rum med 2 sängar, 2 bokhyllor, 2 skrivbord, 2 stolar, 2 garderober, 1 AC och 1 fläkt. Varken mer eller mindre. Detta delar jag med en finsk tjej som pluggar till biologi ingenjör om jag förstod det hela rätt. Det finns ett kök i huset, men det saknar en ordentlig spis eller ugn. Istället har man ställt dit en liten liten kokplatta och detta kök delar alltså ca 150 personer på. 150 PERSONER!!! Hur har de tänkt där egentligen? Lagar Singaporianer aldrig mat? Antar att det kommer bli en hel del äta ute för min del i vår. Och när en Big Mac meny bara kostar 30 kr kan det bli svårt att låta bli(jag har redan hunnit med två). Kylskåp saknas också, om vill vi ha ett måste vi köpa det själva och ställa in i rummet. I övrigt är boendet bra. Såg alldeles nyss en grisliknande varelse gå förbi utanför fönstret. Eller var det kanske ett piggsvin? Jag har ju sett piggsvin förut, flera stycken hemma i Sverige. Efter en stunds efterforskning  kom jag och min roomate fram till att det nog var en sorts tapir. Jag har också sett flera miniödlor i badrummet. Spännande! 
Hall of Residenc 3, en av 18 halls inne på campus. Totalt bor det runt 10.000 studenter på campus.
 
 
Jag valde alltså bort detta boende för att bo på campus..
Här håller de flesta tekniska utbildningar till, tror jag.
School of Arts eller något sånt där, väldigt fräsig byggnad tycker jag.
/Maggan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela