gittanmagganochjohnnyisingapore.blogg.se

Gittan, Maggan och Johnny på utbytestermin i Singapore

Saker jag har noterat på sistone:

Publicerad 2015-01-29 08:21:02 i Allmänt,

- Det är väldigt kallt i föreläsnngsalarna. Lösningen är en kofta och den ska helst bäras bak och fram enligt singaporianerna. Alltså med knäppningen i ryggen. Har detta mode nåt Sverige än?
- Man(jag) får träningsvärk i benen av att vara på campus. Alla dessa trappor alltså. Det är minst 100 trappsteg uppför till skolan från mig. Jag har försökt att räkna flera gånger, men kommer alltid av mig runt 80.
- Fjällrävenväskor är lika populära här som i Sverige.
- Rulltrappor ska åkas på vänster sida. Höger är enbart till för omkörning. Smart grej ändå.
- Alla skyltar med texten "DANGER" och ibland kompletterande döskallar. Spelar ingen roll om det ska varna för att golvet är blött, attt beträda en skog eller att korsa en väg vid sidan av övergångsstället. Allt verkar vara direkt dödligt.
- Te utan socker och mjölk är inte riktigt te, fick jag förklarat för mig en morgon. Om man dessutom spiller sitt te på sin vita tröja så är det omöjligt att få bort.
Någon slags limesaft serverad i plastpåse.
/Maggggan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela