gittanmagganochjohnnyisingapore.blogg.se

Gittan, Maggan och Johnny på utbytestermin i Singapore

Filippinerna

Publicerad 2015-03-09 12:56:32 i Allmänt,

Förra veckan hade vi inga lektioner då det var recess week, så Sofia, Simon, Rebecka, Axel och jag passade på att åka till Filippinerna. Vi bestämde oss för att ta all vår packning som handbagage, vilket var max 7 kilo. Det är inga problem tänkte jag och proppade väskan full. Väl på flygplatsen vägde jag väskan och vågen peckade då på 10,5 kilo. Som tur var kontrollerade ingen vikten, så det gick vägen ändå. På Filippinerna har vi i stort sett bara legat på stranden, jobbat på brännan och iakktagit folk. Vi bodde på ett hotell som var målat helt i olika nyanser av limegrönt, i El Nido på ön Palawan. Det var ändå inte så turistigt där, men såklart stötte vi på dröser av svenskar. Dom är överallt! Träffade även två kanadensiska män som började dagen med 3 liter 7% öl var... En kväll åt jag potatisgratäng till middag och det var sååå himla najs. Första gången i år som jag ätit potatis som inte varit i form av pommes. Utöver strandhäng så har vi åkt mycket tricycle, varit på en båtutflykt, åkt minibuss och simmat jättelångt för att komma till en lagoon. Där blev jag biten i rumpan av en fisk, vilket resulterade i ett gällt skrik mitt bland alla snorklande männsikor. Sista dagen innan hemfärd, för Sofia och mig, så åkte vi till staden Puerto Princesa och kollade på ett av världens sju naturunderverk, Underground River. Det är en flod på flera kilometer och med förgreningar som går genom ett berg. Där inne är det flera större rum, det största ca 150 meter brett, 68 meter högt och med stalaktiter hängandes från taket. När vi flygit tillbaka och lämnade flygplatsen möttes vi av en varm våg. Luftfuktigheten i Singapore är av en helt annan dimension och jag har svettats konstant sedan jag kom tillbaka hit. Det saknar jag med Sverige, att inte alltid känna sig kladdig och äcklig.
Här spred vi ut oss och tog en bänk var för en timmes powernap i Puerto Princesa.
Sofia sov på en båt i vanlig ordning.
Förövrigt hitta jag denna på Jannikas säng härom veckan. Kan det vara en skorpionbebis?
Det blev inte fler bilder än såhär då jag lagt över ansvaret på Gittan. Så nu hoppas jag på ett riktigt saftigt inlägg från henne med både bilder och "videosar"!
Puss och kram från Maggan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela